Zadání

Principy zjednodušování povrchu, LOD modely, spojitý přechod mezi úrovněmi LOD.

Vypracování

==== Zjednodušová
ní scény ====

Může se odehrávat na úrovni sítí trojúhelníků, objektů, skupin objektů, … Některé metody zachovávají reprezentaci objektu, jiné přecházejí od složitější do jednodušší reprezentace.

LOD (Level of Detail)

Úroveň detailu, bezrozměrná. Intuitivně: možnost odebírat a přidávat detaily objektu. Kritérium pro změnu LOD při zobrazování scény je např. vzdálenost objektu od pozorovatele, velikost průmětu objektu na plochu obrazovky, velikost prostorového úhlu, v němž je objekt, …
Díky stínování může být zjednodušený objekt vizuálně velmi blíže původnímu objektu.
Jev vyskakování částí objektu (popping effect) – objeví se nebo zmizí skupiny trojúhelníků. Lze omezit pomocí obrazových technik (v předstihu vytvoříme snímek po změně LOD a poté interpolujeme mezi aktuálním a tímto snímkem).
Rozdělení metod LOD:

Geometrické stupně detailu
Zjednodušování sítě trojúhelníků
Zjednodušená reprezentace objektů pomocí obrázků a bodů

Přírodní objekty (stromy, květiny, …) se obtížně modelují, zobrazují (ve větším počtu). Náhradná reprezentace: 2D obrázek, textura aplikovaná na jednoduchý polygon (pozadí musí být plně průhledné).

Progressive meshes

Edge collapse (sjednocení hran) a Vertex split (rozdělení vrcholů)