vzor (pattern)
Podle knihy „Design Patterns: Elements of Reusable Object Oriented Software (1995)“ (Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides).
3 kategorie:
Abstract Factory
Builder
Factory Method
Prototype
Singleton
Adapter
Bridge
Composite
Decorator
Facade
Flaywight
Proxy
Chain of Responsibility
Command
Interpreter
Mediator
Memento
Observer
State
Strategy
Template Method
Visitor
Existují i vzory využitelné při fázi analýzy. Seznam kategorií od M. Fowlera:
Zásadní prvky:
Styly a vzory:
Layers
Pipes and Filters
Blackboard
Požadavky na rozhraní:
Kontrakt
Object Constraint Language
Využití:
Syntax
Invariants
context <classifier> inv [<constraint name>]: <Boolean OCL expression>
Preconditions/Postconditions
context <classifier>::<operation> (<parameters>) pre|post [<constraint name>]: <Boolean OCL expression>
WSDL
SW požadavky:
Kvalitativní aspekty SW architektur:
Taktiky zlepšení:
Service Level Agreement (SLA)