home
mgr-szz
ap-ap
ap-bio
ap-obr
ap-ssme
in-bit
in-emba
in-gra
1-gra
2-gra
3-gra
4-gra
5-gra
6-gra
7-gra
8-gra
9-gra
10-gra
11-gra
12-gra
13-gra
14-gra
15-gra
16-gra
17-gra
21-gra
in-ins
in-pds
in-pos
in-psk
in-tei
in-umi-ai
in-uni-nlp
ap-ap
ap-bio
ap-obr
ap-ssme
in-bit
in-emba
in-gra
in-ins
in-pds
in-pos
in-psk
in-tei
in-umi-ai
in-umi-nlp
playground
wiki
home
mgr-szz
hledat
Hledat
Mapa stránek
Správa médií
Poslední úpravy
Zpětné odkazy
Přihlásit se
Státnice na FI MUNI
Zdrojový kód stránky
Starší verze
Historie:
•
in-gra
Umístění:
home
»
mgr-szz
»
in-gra
Státní magisterská zkouška v programu Informatika, obor Počítačová grafika N-IN GRA
Numerické řešení nelineárních rovnic a systémů nelineárních rovnic. Přehled a principy iteračních metod, konvergence. Přímé metody řešení systémů lineárních rovnic, Gauss, Jacobi, Gauss-Seidel, relaxační metody. Aplikace metod při řešení zobrazovacích a modelovacích úloh. (M5180)
Modelování v počítačové grafice. Druhy modelů, vytváření a modifikace, zobrazení. Lokální a globální úpravy modelů, deformační metody FFD. (PA010, PB009, PA157, PA158)
Principy zjednodušování povrchu, LOD modely, spojitý přechod mezi úrovněmi LOD.
Viditelnost v prostoru obrazu a v prostoru objektů. Odstřelovací techniky. Algoritmy, a jejich aplikace. (PA010)
Parametrické křivky, Lagrange, Hermite, Bezier, Coons, NURBS. Spojitost, změna stupně, podmínky pro hladké navázání. (PB009, PA010)
Parametrické plochy. Plochy dané okrajem, Bezierovy plochy, B-spline plochy, NURBS. Plátování, hladké navázání. Implicitní povrchy. (PB009, PA010)
Lokální a globální světelné modely, vlastnosti materiálu, BRDF. Textury povrchové a objemové. Globální výpočet osvětlení, deterministické a stochastické metody, sledování světelných cest. (PB009, PA010)
Zpracování rastrového obrazu. Histogram, ekvalizace podle histogramu. Prahování, redukce úrovní jasu (barev). Lineární a nelineární filtry. Detekce hran. Diskrétní Fourierova transformace při úpravách obrazu. Geometrické transformace obrazu, filtrování, převzorkování, vyhlazování. (PA010, PA171)
Rekonstrukce objektů a vizualizace objemových dat. Rekonstrukce z příčných řezů, objemových a prostorových dat. Přímá vizualizace objemových dat. Algoritmus pochodující kostky. (PA010)
Aproximace těles. Konvexní obaly, konstrukce ve 2D a 3D. Obalová tělesa, hierarchie obalů, efektivita obalů. (PA010)
Warpování a morfování obrazů a objektů. (PA010)
Triangulace a triangulace s omezením. Voroného diagramy a Delaunayova triangulace. (M7130, PA010)
Datové struktury pro prostorové vyhledávání. Vyhledávání podle rozsahů, multidimenzionální binární stromy, stromy úseček. (M7130, PA010)
OpenGL. Základní charakteristiky, primitiva, druhy transformací, práce se zobrazovacími seznamy. Paměťové vrstvy, použití při tvorbě obrazů. (PV112)
Vizualizace dat různých dimenzí. Principy, metody, nástroje. (PV251)
Interakční techniky používané pro vizualizaci v různých prostorech. Principy a koncepty. (PV251)
Grafy a grafové algoritmy. Reprezentace grafů. Souvislost grafu, barevnost, rovinné grafy. Algoritmy: prohledávání grafu do šířky a do hloubky, nejkratší vzdálenosti, kostry, toky v sítích. (MA010, MA015)
Objektové metody návrhu systémů. Návrhové vzory. Softwarové architektury. Komponentové systémy a modely. Objektové metody vývoje softwaru, RUP. (PA103)
Softwarové inženýrství. Proces vývoje SW. Metodika Unified Process. Agilní vývoj SW. Fáze testování a typy testů. Softwarové metriky, refaktoring kódu. Kvalita softwaru. Odhadování nákladů a času vývoje SW. Údržba a znovupoužitelnost. (PA017, PA104)
Staré otázky:
Grafické architektury. Základní model, paralelní architektury (8x8, Cohen– Demetresku, Pixel Planes, Pixel Flow, .). Architektury „sort–first , „sort– last , „sort–middle . Akcelerátory a grafické procesory.
Kreslení grafických primitiv, rastrové algoritmy DDA, s rozhodovacím členem. Rasterizace a vyplňování rovinných primitiv. Ořezávací algoritmy.
mgr-szz/in-gra.txt
· Poslední úprava: 2020/04/12 16:56 (upraveno mimo DokuWiki)
Nahoru