Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
mgr-szz:in-gra:3-gra [2014/10/27 09:07]
127.0.0.1 upraveno mimo DokuWiki
mgr-szz:in-gra:3-gra [2020/04/12 16:56] (aktuální)
Řádek 1: Řádek 1:
 =====Zadání===== =====Zadání=====
-Modelování v počítačové grafice. Druhy modelů, vytváření a modifikace, zobrazení. Lokální a globální úpravy modelů, deformační metody FFD, EFFDPrincip zjednodušování povrchuLOD modelyspojitý přechod mezi úrovněmi LOD.+Modelování v počítačové grafice. Druhy modelů, vytváření a modifikace, zobrazení. Lokální a globální úpravy modelů, deformační metody FFD. (PA010PB009PA157, PA158)
  
 ===== Druhy modelů ===== ===== Druhy modelů =====
Řádek 153: Řádek 153:
  
 {{:​mgr-szz:​in-gra:​ffd.png|}} {{:​mgr-szz:​in-gra:​ffd.png|}}
- 
-===== Zjednodušování scény ===== 
- 
-Může se odehrávat na úrovni sítí trojúhelníků,​ objektů, skupin objektů, … Některé metody zachovávají reprezentaci objektu, jiné přecházejí od složitější do jednodušší reprezentace. 
- 
-=== LOD (Level of Detail) === 
- 
-Úroveň detailu, bezrozměrná. Intuitivně:​ možnost odebírat a přidávat detaily objektu. Kritérium pro změnu LOD při zobrazování scény je např. vzdálenost objektu od pozorovatele,​ velikost průmětu objektu na plochu obrazovky, velikost prostorového úhlu, v němž je objekt, … 
-Díky stínování může být zjednodušený objekt vizuálně velmi blíže původnímu objektu. 
-Jev vyskakování částí objektu (popping effect) – objeví se nebo zmizí skupiny trojúhelníků. Lze omezit pomocí obrazových technik (v předstihu vytvoříme snímek po změně LOD a poté interpolujeme mezi aktuálním a tímto snímkem). 
-Rozdělení metod LOD: 
- 
-== Geometrické stupně detailu == 
-  * Spojité stupně LOD - vychází z decimačních algoritmů, LOD se mění v jemných krocích, vše vloženo do vhodné datové struktury (vysoké paměťové nároky). 
-  * Diskrétní stupně LOD - nejsou paměťově ani výpočetně až tak náročné, 3-5 samostatných reprezentací s klesajícím množstvím detailů (připravuje návrhář),​ každé úrovni je přiřazeno číslo - vzdálenost,​ u níž dochází k přepnutí na další reprezentaci. Nevýhody: redundance dat, skokový přechod z jedné reprezentace do druhé. Výhody: snadná implementace,​ jednoduché rozhodování o změně LOD. 
- 
-== Zjednodušování sítě trojúhelníků == 
-  * Metody zachovávající vs. nezachovávající přesnost modelu 
-  * Metody zachovávající vs. nezachovávající topologie modelu 
-  * Metody zachovávající podmnožinu původních vrcholů sítě vs. vytvoří novou síť převzorkováním 
- 
-== Zjednodušená reprezentace objektů pomocí obrázků a bodů == 
-Přírodní objekty (stromy, květiny, ...) se obtížně modelují, zobrazují (ve větším počtu). Náhradná reprezentace:​ 2D obrázek, textura aplikovaná na jednoduchý polygon (pozadí musí být plně průhledné). 
-  * Impostor - Pokud se pozorovatel přiblíží k impostoru, pak je nahrazen geometrickými objekty. Vytvářejí se dynamicky, snižují iluzi hloubky prostoru. 
-  * Billboard - Jeden objekt - jeden polygon, který je vždy natočený k pozorovateli. Používá se ve virtuální realitě. 
-  * Sprite - Jeden nosný polygon, jeden objekt, poloha se nezmění. 
  
 ====== Zdroj ====== ====== Zdroj ======
 Žára, Beneš, Sochor, Felkel. Moderní počítačová grafika. Computer Press, Brno, 2004. ISBN: 80-251-0454-0 Žára, Beneš, Sochor, Felkel. Moderní počítačová grafika. Computer Press, Brno, 2004. ISBN: 80-251-0454-0
mgr-szz/in-gra/3-gra.1414397272.txt.gz · Poslední úprava: 2020/04/12 16:56 (upraveno mimo DokuWiki)
Nahoru
CC Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 International
chimeric.de = chi`s home Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0