Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze | ||
mgr-szz:in-gra:6-gra [2014/10/27 09:07] 127.0.0.1 upraveno mimo DokuWiki |
mgr-szz:in-gra:6-gra [2018/02/06 17:22] roozi |
||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
====== Zadání ====== | ====== Zadání ====== | ||
- | Lokální a globální světelné modely, vlastnosti materiálu, Cook-Torrance, BRDF. Textury povrchové a objemové. Perlinův šum. Globální výpočet osvětlení, deterministické a stochastické metody, sledování světelných cest. | + | Lokální a globální světelné modely, vlastnosti materiálu, Cook-Torrance, BRDF. Textury povrchové a objemové. Globální výpočet osvětlení, deterministické a stochastické metody, sledování světelných cest. |
====== Materiály ====== | ====== Materiály ====== | ||
Řádek 70: | Řádek 70: | ||
K difuzi přidává reflexi. Ideální reflexe, odraz je symetrický podle normály. | K difuzi přidává reflexi. Ideální reflexe, odraz je symetrický podle normály. | ||
+ | |||
+ | {{:mgr-szz:in-gra:phong_specular.png?600|}} {{:mgr-szz:in-gra:light_geometry.png|}} | ||
{{:mgr-szz:in-gra:kvalitazrcadla.png|}} | {{:mgr-szz:in-gra:kvalitazrcadla.png|}} | ||
Řádek 161: | Řádek 163: | ||
BRDF udává váhu sekundárního paprsku lesklé plochy: zrcadlový paprsek má obvykle největší váhu, a proto ho sleduji dále. | BRDF udává váhu sekundárního paprsku lesklé plochy: zrcadlový paprsek má obvykle největší váhu, a proto ho sleduji dále. | ||
Difúzní plochy: vše má stejný příspěvek => nepokryté cesty nahradíme ambientní složkou. První lesklý odraz se počítá přesně, ostatní se nahrazují ideálním zrcadlovým odrazem. | Difúzní plochy: vše má stejný příspěvek => nepokryté cesty nahradíme ambientní složkou. První lesklý odraz se počítá přesně, ostatní se nahrazují ideálním zrcadlovým odrazem. | ||
- | <math>L[D|S]SM^*E</math> | + | <math>L[D|S]{S_{M}}^*E</math> |
{{:mgr-szz:in-gra:sledovanipaprsku.png|}} | {{:mgr-szz:in-gra:sledovanipaprsku.png|}} | ||