Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Následující verze | Předchozí verze Následující verze Obě strany příští revize | ||
mgr-szz:in-gra [2011/10/03 16:20] jianghongtiao vytvořeno |
mgr-szz:in-gra [2014/10/27 09:07] 127.0.0.1 upraveno mimo DokuWiki |
||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
+ | ====== Státní magisterská zkouška v programu Informatika, obor Počítačová grafika N-IN GRA ====== | ||
+ | - [[mgr-szz:in-gra:1-gra|Numerické řešení nelineárních rovnic a systémů nelineárních rovnic. Přehled a principy iteračních metod, konvergence. Přímé metody řešení systémů lineárních rovnic, Gauss, Jacobi, Gauss-Seidel, relaxační metody. Aplikace metod při řešení zobrazovacích a modelovacích úloh.]] | ||
+ | - [[mgr-szz:in-gra:2-gra|Kreslení grafických primitiv, rastrové algoritmy DDA, s rozhodovacím členem. Rasterizace a vyplňování rovinných primitiv. Ořezávací algoritmy.]] | ||
+ | - [[mgr-szz:in-gra:3-gra|Modelování v počítačové grafice. Druhy modelů, vytváření a modifikace, zobrazení. Lokální a globální úpravy modelů, deformační metody FFD, EFFD. Princip zjednodušování povrchu, LOD modely, spojitý přechod mezi úrovněmi LOD.]] | ||
+ | - [[mgr-szz:in-gra:4-gra|Viditelnost v prostoru obrazu a v prostoru objektů. Algoritmy, a jejich aplikace. Odstřelovací techniky.]] | ||
+ | - [[mgr-szz:in-gra:5-gra|Křivky a plochy. Parametrické křivky, Interpolační křivky, Hermite, Bezier, Coons, NURBS. Spojitost, změna stupně, podmínky pro hladké navázání. Parametrické plochy. Plochy dané okrajem, tečné vektory. Bezierovy plochy, B-spline plochy, NURBS. Plátování, hladké navázání. Implicitní povrchy, dělené povrchy.]] | ||
+ | - [[mgr-szz:in-gra:6-gra|Lokální a globální světelné modely, vlastnosti materiálu, Cook-Torrance, BRDF. Textury povrchové a objemové. Perlinův šum. Globální výpočet osvětlení, deterministické a stochastické metody, sledování světelných cest.]] | ||
+ | - [[mgr-szz:in-gra:7-gra|Zpracování rastrového obrazu. Histogram, ekvalizace podle histogramu. Prahování, redukce úrovní jasu (barev). Konstrukce adaptivní barevné palety. Lineární a nelineární filtry. Detekce hran. Diskrétní transformace (Fourierova transformace, FFT). Geometrické transformace obrazu, filtrování, převzorkování.]] | ||
+ | - [[mgr-szz:in-gra:8-gra|Rekonstrukce objektů a vizualizace objemových dat. Rekonstrukce z příčných řezů, objemových a prostorových dat. Přímá vizualizace objemových dat. Vizualizace objemů a ploch. Algoritmus pochodující kostky.]] | ||
+ | - [[mgr-szz:in-gra:9-gra|Algoritmy výpočetní geometrie a jejich aplikace při řešení rozsáhlých scén. Aproximace těles. Konvexní obaly, kontrukce ve 2D a 3D. Obalová tělesa, hierarchie obalů, efektivita obalů.]] | ||
+ | - [[mgr-szz:in-gra:10-gra|Triangulace a. triangulace s omezením. Voroného diagramy a Delaunayova triangulace. Geometrické vyhledávání, metoda pásů, metoda cest, metoda postupného zjemňování. Průniky úseček, metoda stírací přímky.]] | ||
+ | - [[mgr-szz:in-gra:11-gra|Datové struktury pro prostorové vyhledávání. Vyhledávání podle rozsahů, multidimenzionální binární stromy,metoda přímého přístupu, stromy úseček. Sjednocení a průniky obdélníků.]] | ||
+ | - [[mgr-szz:in-gra:12-gra|OpenGL. Základní charakteristiky, primitiva, druhy transformací, práce se zobrazovacími seznamy. Paměťové vrstvy, použití při tvorbě obrazů.]] | ||
+ | - [[mgr-szz:in-gra:13-gra|Animace, inverzní kinematika, animační dráhy. Warpování a morfování obrazů a objektů.]] | ||
+ | - [[mgr-szz:in-gra:14-gra|Grafické architektury. Základní model, paralelní architektury (8x8, Cohen– Demetresku, Pixel Planes, Pixel Flow, .). Architektury „sort–first , „sort– last , „sort–middle . Akcelerátory a grafické procesory.]] |